The hotels usually provide different kinds of small presents for guests who have any sort of memorable occasions during their stay - for example, some hotels gift souvenirs with hotel’s symbols to their regular guests, or provide a cake and champagne to guests on their birthdays. Newlyweds and honeymooners typically have their room decorated, as well as receive fresh fruit and a bottle of wine or champagne on arrival. Rules and regulations for providing compliments are different in every hotel and depend on the hotel’s concept, therefore questions related to compliments are fully in the competence of the hotel’s representatives. Please note that you should provide information about your upcoming memorable date on the stage of booking.
Compliments for regular guests
Постоянными гости считаются с 5-6-го визита, им предоставят шоколад и приветственный напиток. Бронировки должны быть на одно имя для подтверждения факта повторного визита в системе отеля.
Compliments for birthday
Именинникам предоставляют приветственный напиток и шоколад. Информацию о важном для гостя событии необходимо указывать при бронировке.
Compliments for newlyweds
Молодоженам при условии бронировки номера suit предоставят приветственный напиток, шоколад, а также халаты и тапочки в номер; при бронировке стандартного номера молодожены получают приветственный напиток. Информация о медовом месяце должна быть прописана в бронировке и в ваучере на проживание. Желательно иметь при себе копию свидетельства о браке.
Special conditions for pro travel agents
Представителям турагентства предоставят шоколад и приветственный напиток. Информацию о приезде турагента в отель должен предоставлять туроператор при бронировке. Обязательным условием получения комплимента является предоставление визитки.